Flowers in my hair

Two pics from today

Hej! Förlåt för seg uppdatering men jag lagt tiden på att vila mig dom senaste dagarna! Klev upp klockan 8 varje morgon i Turkiet så nu har jag totalt återhämtat mig och är pigg och glad! Idag har jag varit med Isabelle och gav henne sällskap då hon fixade sina naglar. Därefter stack vi ner till stan, käkade och tittade runt lite! Mys!

Nu är jag hemma och ska laga mat åt mig och mamma till senare ikväll! Som ni kanske ser så är mitt hår svart nu, färgade det igår, äntligen! Passar så mycket bättre i det än alla andra färger.

Smile

Me and my beautiful mother in Turkey

Shopping från Turkiet

Detta fick jag med mig hem från Turkiet

Detta var alltså det jag köpte i Turkiet. Conversen är falska, självklart, men dom räcker gott och väl över sommaren! Sen köpte jag lite turkiska tuggummin och godis. Och sist men inte minst den nya Escada Taj Sunset parfymen. Den fick jag av mamma som köpte den på Duty Free på flygplatsen inatt. Åh vad den är god! Så det var det! Hade inga planer på att shoppa mycket och ville dessutom inte ha något mer än detta! Jag är nöjd!

Hemma i Sverige

Right now

Fyyy vad underbart det är att vara hemma igen. Ligga i min säng, ta en dusch och bara koppla av på rummet. Det är ju som man säger, borta bra, men hemma bäst! Har annars haft en sjukt härlig vecka i Turkiet med min mamma. Fick med mig lite saker hem också som jag visar er senare! Vi har rest hela natten och landade i Sverige klockan 8 i morse. Har fått en halvtimmes sömn och jag kan inte riktigt beskriva hur trött jag är.. Har precis tagit en dusch och nu ska jag bara ligga och vila.

Sista dagen i Turkiet

En bild från igår

Hej där allihopa! Tänkte bara slänga in ett jättesnabbt inlägg nu. Det är sista dagen för oss här i Alanya, Turkiet, och vi spenderar dagen på stranden. Bussen som ska ta oss till flygplatsen, kommer och hämtar oss runt klockan 12-1 inatt. Vi lyfter klockan 05.00 inatt och är framme i Norrköping klockan 8 på morgonen. Men nu ska jag springa till stranden och steka där ett tag tills det blir middag. Ni får mer bilder och uppdatering när jag har kommit hem till Sverige!

I love it

Mot havet

Me on the beach two days ago

Godmorgon från Turkiet! Jag och mamma gick upp för en timme sedan och har precis ätit en underbar frukost. Vi har utsikt över bergen och havet när vi äter, hur fint och härligt som helst! Nu ska vi packa ner lite saker i väskan och bege oss mot stranden! Blir en heldag under solen med mycket bad. Vattnet här är ju saltvatten och min hy har blivit så jävla fin, inga finnar, ingenting! Uppdaterar er senare mina fina!

Vamos ala playa

Två bilder tagna på stranden nyss

Nu har vi kommit tillbaka till rummet efter att ha legat på stranden i två timmar. Det räcker för idag! Nu ska vi duscha lite fort och sedan dra och käka lunch. Efter det kollar vi upp bussarna och tar oss till stan. Vi kommer komma tillbaka innan middag, kameran hänger såklart med!

Onsdag

Godmorgon!

Klockan är 10 på morgonen här och vi har precis käkat frukost! Nu ska vi dra ner till stranden och ligga där till lunch dax. Har bränt mina axlar och bröst så solar benen och magen idag istället. Efter lunch tar vi bussen till Bazaar som är stan här. Får se om jag hittar någonting fint!

Third day in turkey

Två bilder från idag

För att ha legat i solen i två timmar idag så tycker jag faktiskt att jag har lyckats få lite färg! Har ätit en massa god mat idag, lite snacks och druckit god öl! Har precis duschat och gjort mig ren och fräsch och väntar just nu på att mamma ska göra detsamma. Sitter nere vid baren med en öl och datorn. Om cirka 40 minuter är det middag!

Tycker för övrigt att jag har lyckats bra med bloggningen här! Eller vad tycker ni? Bloggar ju ungefär 2-3 gånger om dagen, det gör jag nästan knappt hemma i Sverige. Hoppas ni har det bra där hemma!!

Strand häng

På stranden tidigare idag

Morgonen spenderades på stranden. Det var så varmt och härligt! Låg vid vattnet i 2 timmar, solat och letat efter snäckor, hittat en massa fina. Åh vad bra vi har det här. Har just kommit upp till rummet efter att ha ätit lunch. Har druckit två öl, ätit två tallrikar mat och en massa frukt och bakelser till efterrätt. GUD VAD MÄTT JAG ÄR! Ska ligga här uppe i några minuter och vila magen, sedan drar jag ner och lägger mig vid poolen.

Godmorgon från Alanya

Me yesterday before dinner

Godmorgon! Jag och mamma är uppe med tuppen idag och ska strax ner och käka frukost. Klockan är ju knappt 8 hemma i Sverige men här är den redan 9! Idag ligger vi på stranden hela dagen igen, men imorgon drar vi in till stan!

37 grader

Två bilder från idag

Sitter på hotellrummet just nu. Har precis kommit från stranden och jag är röd som en tomat på kinderna, haha! Det är nästan 40 grader här i Turkiet och man kan knappt andas så kvavt det är. Men fan vad det är skönt! Bjuder på en bild från stranden i morse och en på den goda frukten jag åt vid lunch. Mamma kommer strax upp till rummet så ska vi dusha och sedan gå och äta middag!

En heldag på stranden

Bild från stranden tidigare idag

Åh gud... Jag är PROPPMÄTT!! Det är helt sjukt hur mycket mat man får här i buffén. Vi åt precis lunch efter att ha legat på stranden i tre timmar. Mamma är uppe i rummet och vilar magen lite, haha! Jag är nere vid poolen och dricker iste. Det är så himla underbart här! Om ett tag ska vi ner till stranden igen, då ska jag ligga och steka! Har redan fått färg faktiskt, solen är så jäkla stark!

Dag 1 i paradiset

Två bilder från ikväll

Åhhh, gud så fin kväll jag och mamma har haft. Trots att vi inte har sovit och ögonen skriker så har vi ätit så sjukt god mat och vandrat på stranden. Klockan är halv 11 här i Turkiet, en timme efter svensk tid och det är kolsvart här men ändå 28 plus grader. Det är underbart!! Ska alldeles strax upp till hotell rummet, duscha och sedan lägga mig. Imorgon väntar en hel dag på stranden! Kyss och godnatt mina fina!

Vi är framme!

Blue Diamond Aya Hotel

Nu är vi äntligen framme! Har varit en helvetisk resa.. Har varit så himla hungrig och trött. Fick endast två timmars sömn inatt och åt en lite macka i morse. Annars gick resan bara bra! Som tur öppnar middags buffén om en halvtimme så jag kan få i mig lite mat.. Ska ta en dusch nu tills dess och byta om. Hej Alanya!

Godnatt för nu!

Mys fika tidigare idag - Instagram @ Kkksenia

Tog en mysig avskeds fika med Isabelle tidigare idag. Vi pratade om allt och inget! Vad bara tvungen att träffa henne nu innan jag drar till Turkiet. Tänkte gå och skrubba mina tänder nu och sedan lägga mig. Måste försöka få några timmars sömn iallafall. Larmet är ställt på 05.00 och taxin kommer 06.15. Det känns verkligen nu.. Ska försöka hitta tid så jag kan slänga upp ett inlägg innan taxin hämtar oss, så talar jag om att jag är påväg! Godnatt och puss, vi hörs i Turkiet!

Så jäkla nervös

Right now

Nu har vi packat ner allting och städat lite i lägenheten så vi kommer hem till ett rent hem. Jag är så jäkla nervös så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Brukar annars inte vara det, men fyyy vad min mage inte mår bra. Hoppas det vänder senare.. Är nog bara flygrädd, även fast jag älskar att flyga.. Men det kommer nog gå bra! Ska ut och gå med en kompis en stund, säga hejdå och så, sedan drar jag hem igen och bara tar det lugnt. Allting är klart som sagt så det är bara att andas ut.

Några timmar kvar..

Snart lyfter vi

Nu när det bara är några timmar kvar tills vi sitter på flyget, så är det kaos här hemma. Det ligger saker överallt, det sista packar ner i resväskan och jag springer runt och har panik över att jag kanske glömmer något viktigt, haha.. Jag är förövrigt inte taggad alls, vet inte varför. Men det kommer nog när vi lyfter! Imorgon ligger jag och solar på stranden, äter god mat och njuter i Turkiet!

Goodie from Stylight

Nya presenter från Stylight!

Fick en överaskning när jag kom hem igår! Låg ett paket i brevlådan från Stylight och detta var vad jag fick! En snygg tygpåse, halsband och ett infinity armband. Tack så himla mycket!! Besök deras modesida HÄR där du också kan skapa egna grymma boards!

PLL Säsong 4

Pretty Little Liars - Season 4 prewiew

Guess what!? Jag kom hem från skolan för drygt en timme sedan nu. Hade skolavslutning i 40 minuter, åt tårta, fick mina betyg och åkte hemåt igen. Betygen var super! Inte ett enda F, jag är nöjd och stolt över mig själv!

Nu ska jag göra lite mat, hann inte äta så mycket frukost i morse. Sätter också på det första avsnittet av Pretty Little Liars! Den nya säsongen släpptes för någon dag sedan, säsong 4! Åhhh som jag har längtat! Får se om jag somnar någon timme efter det, är så himla trött.. Senare ska jag packa lite och städa i ordning rummet. Hörs!

GIMP 2.8

Bjussar på denna goa bilden såhär dax!

Åhhh jag blir förbannad! Som ni kanske redan vet så har jag lämnat in min Macbook över sommaren, så nu använder jag mig av mammas mini dator. Den har knappt något minne vilket betyder att jag inte kan ha Photoshop, vilket också betyder att jag inte kan lägga upp bilder i super kvalité som är fina att titta på! Men nu JÄVLAR har jag laddat ner ett program som jag har lärt mig på 5 minuter! YES!!! GIMP heter det och jag kommer ihåg hur jag satt och krånglade med det för länge sedan tills jag fick Photoshop. Men nu gick det riktigt fort att lära sig det och det betyder att jag kommer kunna blogga och uppdatera er med snygga bilder även i Turkiet! Åker på söndag så första inlägget kommer väl komma upp någon gång på söndag kväll då vi har kommit fram och så vidare. Åker på lördag natt kan man väl säga, så det är endast 3 dagar kvar nu..

Men nu måste jag lägga mig! Ville bara dela med mig av min glädje, haha! Har skolavslutning imorgon på morgonen så ska upp tidigt! Hoppas ni sover gott och drömmer sött. Godnatt! ♥

Haha, *dör*

Ksenia 14 år

Nu när jag har lämnat in min Macbook till skolan över sommaren så har jag bara min mammas stora dator att sitta vid och en annan liten bärbar. Hittade en massa super gamla bilder på mig med mera på den stora datorn precis, haha, jag DÖR!!! Såhär såg jag alltså ut 2009-2010, Ksenia 14 år!

My new shoes!

Boots | BikBok | 179 kr (ord. 599 kr)

Dessa snyggingar fick jag med mig hem från stan idag! Lucky me så fick jag dom på 70% rabatt, alltså för 179 spänn istället för 599! Tänkte köpa dom igår, men då var dom inte på rea ännu, vilken tur!! Har gått runt med dom hela dagen idag och dom är så jäkla sköna! Från BikBok.

Packningen är igång

Nu har packningen börjat!

Jag och mamma har tagit fram resväskan nu. Vi åker ju om 5 dagar så tänkte börja packa nu så det inte blir någon stress och press. Jävlar.. Vi åker om FEM dagar!? Ska bli så jävla kul men ändå jobbigt, är ju bara borta en vecka men vill fortfarande inte vara utan mina fina vänner och så vidare.. Men jag kommer hem brun och glad!

Black feathers

Me right now!

Hallå där! Kom precis hem efter en mysig dag på stan med Isabelle! Vi satte oss i solen och tog en fika, sedan gick två varv i butikerna och kikade på massa sommar plagg. Därefter satte vi oss och kakäde en god sallad på PAUS. Nu ska jag sätta mig och rensa min Macbook. Måste tyvärr lämna in datorn över sommaren, vilket inte alls är roligt.. Kommer inte kunna blogga så mycket heller. Kommer bara kunna använda mammas lilla bärbara hp som inte går att göra någonting på. Men det fixar sig nog!

Hörs lite senare!

Regnig söndag

My friends and I two days ago

Ligger i min säng, förskyld och trött.. Ska ju till Turkiet om en vecka, jag kan inte vara sjuk!?! Har ätit massa vitlök och förkylnings tabletter, så hoppas verkligen det blir bättre snart. Är så täppt i näsan, hostar helatiden och ögonen gör ont..

Tänkte bara tala om att jag lever egentligen. Det här med att blogga känns så segt. Men jag gör mitt bästa! Bjuder på dessa två bilder från i fredags då vi satt i Vasaparken!

Happy

A picture from yesterday

Good morning saturday! Vaknade för drygt en timme sedan och har bara legat och sträckt på mig sedan dess. Kom hem rätt sent igår kväll efter att ha gått en nattpromenad med Isabelle och sedan käkat på Max, så jag däckade i samma sekund som jag kom hem. Var SÅ trött.. Idag vaknade jag i alla fall pigg och med humöret på topp! Solen skiner där ute och jag mår super.

Bjuder på denna bild som Kadriye tog på mig igår! Vi satt ute i Vasaparken hela dagen, solade, åt gott, rökte vattenpipa och hade det hur skönt som helst. Visar fler bilder senare!

Beautiful pink

En fin blomma jag fått, så fruktansvärt fin

Godmorgon alla där ute! Jag är sååå trött! Somnade runt klockan 5 inatt och vaknade prick 12 av mitt alarm.. Ska nämligen möta upp mina vänner om ett tag och sen ska vi sätta oss i Vasaparken med vattenpipa, musik och godsaker. Solen är extrem idag så vi passar på så länge det varar innan det blir regn igen.. Ska strax gå upp och käka en ordentlig frukost, därefter tar jag en snabb dusch och efter det packar jag väskan och sticker ut!

Onsdag

Just nu

Jag är i skolan, can you belive it!? Slutade klockan 11 idag och har gått runt i stan till nu, suttit på biblioteket och pluggat det sista och nu är jag i skolan igen för att göra en sista muntlig uppgift i engelska. Känner mig för övrigt riktigt duktig om jag får säga det själv!

Efter detta ska jag till Hageby, sätter mig i det fina vädret med mina vänner ett tag, sedan får jag se vad som händer! Idag tar jag ett mini lov! Ledig torsdag, fredag och måndag, vilket känns riktigt skönt!

Det börjar kännas nu..

Our hotel in Turkey this year

Det börjar verkligen kännas nu! Nästa söndag, om 11 dagar så sitter jag och mamma på flygplanet mot Turkiet! Ska bli så himla härligt, åh!

Mitt nya legitimation

Resultat! Mitt nya legitimation.

Såhär blev det alltså! Blev verkligen inte nöjd med bilden, men fick tyvärr inte ta om.. Meeen, det duger i krig! Sjukt bra att jag fixade ett nytt nu då jag tappade bort det andra. Kommer visa mitt legitimation en hel den i sommar så nu är allt lugnt! Och jo, jag vet.. Jag är bara 160 centimeter, haha skäms..!

Randigt

Jag alldeles nyss!

Har precis kommit hem! Tisdagar är mina kortaste skoldagar, så slutade klockan 11 idag! Redovisade två grejer som jag hade kvar i engelska, så nu är det klart och det känns jätteskönt verkligen. Stack hem efter skolan för att hämta mitt pass, mitt legetimation har kommit så åkte och hämtade ut det! Visar er hur det blev alldeles strax! Jag är så trött, åh..

Pink

Me today - Kkksenia @ Instagram

Nu är jag hemma! Stannade i skolan till klockan 3 idag. Jag och Michelle satt med musik i klassrummet och bara tog det lugnt, sen rörde jag mig ner till stan. Jag mötte upp Danne, Kadriye och Krille och käkade någorlunda större lunch än vad jag åt i skolan. Ska dra ut och träffa dom nu igen faktiskt. Bär med mig datorn och fixar lite plugg samtidigt också. Kommer hem om en timme max och lägger mig framför massa avsnitt av Vampire Diaries!

Beautiful day

Två bilder tagna nyss, jag och min vän Amelia!

Godmorgon! I'm in school! Är egentligen ledig idag, men jag är duktig nog och kommer hit i alla fall och fixar några rester. Har fixat en PowerPoint till en engelsk muntlig redovisning imorgon om Swedish House Mafia, det ska nog gå bra! Åt precis lunch och skolan bjöd på pizza! Väntar på att Michelle ska komma till skolan nu så vi kan gå igenom en annan enkelsk redovisning till imorgon, sedan drar jag hem.

Solen är så himla stark idag, inte ett enda moln på himlen, så jäkla skönt! Får se vad jag hittar på idag, ska nog bara hem och vila tror jag. Hörs sen!

Fredagen i bilder

Fyra bilder från igår kväll

Bättre sen uppdatering än ingen alls! So here I am! Hej förresten! Hoppas ni mår prima och är glada trots det fula vädret idag. Jag mår underbart, bara lite huvudvärk och så, ingen fara!

Tänkte bara uppdatera och berätta vad jag gjorde igår, samt bjuda på dessa bilder! Vi var några vänner hemma hos Krille, firade honom i efterskott eftersom han precis fyllt 18 år. Vi grillade god mat, drack några öl, lyssnade på musik och hade det jättemysigt! Till slut blev jag uppäten av myggor, så drog hemåt runt midnatt. Det blev en lyckad kväll i alla fall!