Glöm aldrig bort vem du är

Är bara tvungen att skriva detta inlägget! Pratade precis med en hur underbar och hur fin tjej som helst på Facebook. Jag nämner absolut inte flickans namn! Det första hon sa var att hon blev jätte inspirerad av min blogg och att den var bra, det värmde mig! Flickan är rysk, precis som mig. Sakta men säkert kom vi fram till ämnet mobbning. Tjejen blev mobbad för sitt namn och sin bakgrund. 
 
Jag blev helt chockad, förstod ingenting. Folk, andra ungomar hade gjort narr av henne, drivit med henne, slitit ut på hennes efternamn och massa annat. Det hade kommit till en punkt då hon till och med nästan blev misshandlad. Tycker att sådant är riktigt hemskt. Den här tjejen berättade att hon tog detta på allvar, och jag kan självklart förstå henne! Man blir ledsen och frågar sig själv, varför ser jag ut såhär? Varför kommer jag ifrån där jag kommer ifrån? Varför har jag ett sådant namn? Vad är det för fel på mig? Och så vidare.. Hon har till och med bara velat brista ut i gråt ibland.
 
Jag blev så himla ledsen då jag fick höra detta från tjejen. Kan förstå hur ledsen och svag flickan måste ha varit den tiden hon blev mobbad för sådana saker. Sanningen är att folk känner hot från andra människor, därför gör dom så. Allt handlar om avundsjuka och osäkerhet. Ni kanske också hört det här att vissa människor inte tycker om oss ryssar? Jag tror såhär.. Jag tror att vissa människor känner hot från oss som sagt (inte bara oss ryssar, utan alla andra), att vi ligger på en högre nivå än dom så att dom försöker ta det ifrån oss genom dom elaka orden och kommentarerna. Dom vill ha den nivån. Ryssland är trotts allt världens största land till ytan med mycket människor. Ryssland har mycket makt och det är det jag tror att folk känner hotet ifrån, förstår ni vad jag menar? Men att trycka ner en annan människas bakgrund och uppväxt är inte okej! Det är inte hennes fel att hon är född och uppvuxen där, gäller alla människor rättare sagt!
 
Det jag vill säga med detta är att du ALDRIG ska glömma bort vart du kommer ifrån och vem du är. Du ska hålla huvudet så högt du kan och vara stolt över din bakgrund och vart du kommer ifrån, detta gäller alla! Folk som försöker ta din stolthet ifrån dig vill dig oftast inget gott, dom är avundsjuka, undvik sådant, titta inte ens på dessa människor and do not give a damn! Var stolt över att kunna ett annat språk, om du nu kan det! Var stolt över att du har växt upp någon annanstans eller kommer från ett annat land! Var stolt över det DU har! Do you feel me? Låt ingen ta det ifrån dig.
 
Jag är stolt över att vara rysk och skulle inte byta ut min bakgrund mot något annat!

Kommentarer
Postat av: anonym

wodka wodka

2013-01-08 @ 01:31:31
Postat av: Anonym

Kan du ryska?

2013-01-08 @ 02:24:37
Postat av: Anonym

Bra inlägg men snälla, gör något åt din särskrivning..

2013-01-08 @ 10:58:27
Postat av: Linda

Du är inte bara snygg du är duktig Ksenia! Jättebra inlägg!

2013-01-08 @ 11:45:02
Postat av: Madeleine

Vilken dotter jag har! Jag är stolt över dig! Kram mamma

2013-01-08 @ 13:05:33
Postat av: Julia

Skitbra inlägg, är också helt rysk och det känns som att varje gång man säger det så tror folk att Ryssland betyder bara bra vodka och många prostituerad vilket är inte alls sant. Folk är bara avundsjuka och vi ska va stolta över våran bakgrund och vårt land.

2013-01-08 @ 13:14:04
Postat av: Anita

Bra inlägg,fin blogg!

2013-01-08 @ 13:50:17
Postat av: Moa

Ryssland är ett vackert land, har varit där i somras. Förstår att du är stolt över.. Kan du bra ryska?

2013-01-09 @ 13:14:39
Postat av: Elena

Mycket bra Ksenia! Du är en ung människa, men tänker moget och förstår mer än vissa vuxna gör.
Mobbarna! Lägg av med det ni gör och utveckla er, istället för att förstöra för andra.

2013-01-22 @ 10:25:04
Postat av: Calle

Humanitet, bor i dig livet ut, så klok i din ungdom och så het...

2013-02-23 @ 20:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0